reklama

Jane Goodland

je meno reálne existujúcej ženy, advokátky Citizen advice bureau.(Občiansky poradenský úrad) Zmyslom existencie tejto štátnej inštitúcie Spojeného kráľovstva je poskytovanie právnej pomoci ľuďom v núdzi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 A to najmä pri problémoch s dlhmi, v zamestnaní, pri zabezpečení zdravotnej starostlivosti, pri súdnych sporoch atď. Osobne som spoznal túto skvelú právničku pri mojich problémoch s anglickým zamestnávateľom, pracovnou agentúrou zamestnávajúcou ľudí z východnej a strednej Európy. Vedúcemu smeny v mraziacej časti potravinového veľkoskladu sa nepozdával môj denný výkon, keď som namiesto cieľa 900 kusov zvykol naložiť na elektrovozík iba tak 700 za smenu. Moju námietku, že nie je kus ako kus, ale mal by sa brať zreteľ aj na hmotnosť jednotlivých položiek odbil poznámkou, že všetci máme rovnaké podmienky. Akosi však pozabudol, že nie všetci vybavujeme aj rovnaké objednávky. My Slováci zväčšia tie s ťažkými mrazenými moriakmi a domáci s kilovými zmrzlinami. A tak jedného dňa za mnou prišli traja zamestnanci skladu, že mám ísť s nimi na šatňu prezliecť sa. Boli tak milí a odprevadili ma až k vstupnej bráne firmy s odkazom, aby som sa už nevracal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Keď som celú vec prerozprával Jane, zaraz pochopila o čo ide. Tlmeným hlasom mi vysvetlila, že sú u nich pracovné agentúry využívajúce cudzincov na tvrdú prácu, o ktorú domáci robotníci ani pätou nezavadia. Hneď na to mi vysvetlila, aké mám možnosti a začala vo veci konať. Najprv sa snažila s mojím exzamestávateľom dohodnúť na odškodnom a keď to nešlo dotiahla ho až do starobylej budovy na brehu rieky Mersey v Liverpoole, kde sídlil Employment tribunal(Pracovný súd). Vzpomínam si na rešpekt budiaceho sudcu v talári v parochni s kučeravými blond vlasmi, akého som dovtedy videl iba vo filmoch, zväčša historických. Pamätám si na smiech Jane, keď som v otázke o zmysle zákona vyjadrenú slovným spojením „duch zákona“ použil anglický výraz „ghost of law“ namiesto „spirit of law“. Pamätám na jej počudovanie nad správaním sa nášho odporcu, ktorý akúkoľvek mimosúdnu dohodu vehementne odmietal, hoci by o negatívnu publicitu spojenú s „prepieraním“ celej záležitosti stáť nemal. V živote som nevidel tak veľkú a úprimnú radosť obsiahnutú v písomnom texte ako v emaili, ktorým mi oznamovala, že sme vyhrali a agentúra súhlasí s vyplatením 500 librového odškodného. V živote za mňa nik nezabojoval tak ako za mňa zabojovala táto ctihodná dáma. Prostredníctvom nej som pochopil, že každá, aj keď iba malá nespravodlivosť je hodná nášho záujmu a pokusu o jej odstránenie. Pochopil som, čo je profesionálna česť, dôslednosť a snaha dostať v práci zo seba to najlepšie. A v neposlednom rade som zistil, aký nadľudský výkon je schopný podať ľudský mozog s cieľom pomôcť inému človeku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ako vidieť, pamätám si toho dosť, i keď je to už dávno. Až na jej tvár. Nepamätám si tvár najkrajšej ženy, akú som doposiaľ v živote spoznal.

Martin Turčan

Martin Turčan

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  1 719x

Srdcom východniar, ale zo Spiša, nie Šariša :-) V súčasnosti žijem a pracujem v metropole Severu - Žiline. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu